Gdzie ta wiosna?

Zapraszam was dziś do wspólnej zabawy wraz z osobą dorosłą lub rodzeństwem. 
Dorosły opowiada dziecku o Buzi, która wybrała się na wiosenny spacer po lesie. We wskazanym momencie dziecko ma za zadanie wykonać określoną czynność


„Do lasu zawitała wiosna. Słychać śpiew ptaków (dziecko naśladuje ptaka, które znają np. bociana, skowronka, jaskółkę). Buzia wybrała się więc do lasu na wiosenny spacer. Jechała na koniku (dzieci kląskają). Pod krzaczkiem z lewej strony (odwracają głowy w lewo) zobaczyła myszkę („pi-pi-pi”). Zatrzymała się na leśnej polanie („prrr!”). Zsiadła z konia (podskok) i rozejrzała się wokoło (dzieci robią obrót wokół własnej osi, a następnie oblizują wargi ruchem okrężnym). Wiał delikatny wiatr („szszsz”). Świeci słońce, jest ciepło i przyjemnie (dzieci przeciągają się, a następnie uśmiechają się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły konwalie. Pachniało wiosną (wykonują wdech noskami, przez chwile zatrzymują powietrze i powoli wydychają powietrze ustami). Po gałęzi drzewa przebiegła ruda wiewiórka (dzieci tupią, mówiąc „tup, tup”). Z prawej strony (odwracają głowy w prawo) coś zaszeleściło w trawie. To obudził się mały jeż (dzieci ziewają). Za Buzią (oglądają się za siebie) przebiegł szybko zajączek (dzieci wciągają policzki do jamy ustnej). Nagle usłyszała szczekanie złego psa („hau-hau!” i naśladują złego psa unosząc górne wargi i wyszczerzając zęby). Nagle piesek zmęczył się (język wysunięty z szeroko otwartych ust, wdychanie i wydychanie powietrza ustami) i pobiegł dalej. Buzia wysłała za nim kilka całusów (wargi ściągnięte, wywinięte do przodu) i odjechała na koniku (kląskanie)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Socjoterapia - klasa 7 i 8